Jump to content

Photo

Se rompió mi LX 90 10". No gira izquierda derecha

lx90

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 fsalazar

fsalazar

Newbie

• Members
  • Pip
  • 2 posts
  • LocationPunta del Este, Uruguay

Posted 17 August 2014 - 04:22 PM

Soy un aficionado con muy poca experiencia, vivo en Uruguay. Tengo una Meade LX90 10" y para mi desesperación dejó de funcionar el movimiento izquierda-derecha. Todo lo demás esta bien, incluyendo el movimiento arriba-abajo.
Comenzó a suceder sorpresivamente: hoy prendí el telescopio como siempre, lo alineé sin problemas, (aquí en el sur, donde no tengo la Polaris, con Rigel Kentaurus y Arcturus) y se movía y giraba en todos sentidos sin problemas. Y de pronto, cuando quise girar a la derecha, el telescopio no respondía. Lo mismo hacia la izquierda. Tenía otro Autostar que había comprado recientemente, así que lo cambié, pensando que era el aparatito el que se había averiado, quizás las teclas, pero con el nuevo, igualmente siguió sin funcionar. ¿Alguna idea de qué puede estar pasando?
Estoy en Uruguay, y en el interior del país. Aquí no hay recursos humanos ni técnicos que me puedan ayudar a resolver mi problema.
Agradezco sí me pueden ayudar. Lamentablemente, sólo hablo español!
Saludos,
Fernando

#2 MistrBadgr

MistrBadgr

Advanced Member

• Administrators
  • 2958 posts
  • LocationBroken Arrow, Oklahoma

Posted 17 August 2014 - 06:34 PM

Hello Fernando,

Hopefully, you have software to translate my note to Spanish.

I do not have an LX 90, but you might try cleaning the contacts where the cord for the handset plugs into the scope or try a different cord for the handset if you have a friend with another one.  With something like that showing up suddenly, my first suspicion would be communications.

Hopefully, others can provide input as well.

Hope this helps,

Bill Steen

Bill Steen, Sky Hunters' Haven Observatory, Broken Arrow, Oklahoma

#3 fsalazar

fsalazar

Newbie

• Members
  • Pip
  • 2 posts
  • LocationPunta del Este, Uruguay

Posted 18 August 2014 - 06:55 AM

Thanks Bill !

I will follow your advice and will clean the contacts of the cable and the plug. I hope I can fix the damage, because from this corner of the world does not have many support options. 

If I can fix the problem, I'll let you know. 

Thank you again!

Fernando Salazar

Hello Fernando,

Hopefully, you have software to translate my note to Spanish.

I do not have an LX 90, but you might try cleaning the contacts where the cord for the handset plugs into the scope or try a different cord for the handset if you have a friend with another one.  With something like that showing up suddenly, my first suspicion would be communications.

Hopefully, others can provide input as well.

Hope this helps,

Bill Steen

#4 MistrBadgr

MistrBadgr

Advanced Member

• Administrators
  • 2958 posts
  • LocationBroken Arrow, Oklahoma

Posted 18 August 2014 - 05:40 PM

Fernando,

If that does not work, holler back and maybe some of the other people can add things to try.  Hopefully, that will not be necessary.

Best Regards,

Bill Steen

Bill Steen, Sky Hunters' Haven Observatory, Broken Arrow, Oklahoma

Also tagged with one or more of these keywords: lx90

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users